Serviste Lider! Üstün Teknik Servis
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Arçelik Derin Dondurucu Arızaları ve Çözümleri – Dikkat Gıdalarınız Bozulmasın!

En Sık Karşılaşılan Arçelik Derin Dondurucu Hata Kodları Neler?

Yazın tazecik meyvelerini, sebzelerini dondurup kışın aynı tazelikte ve afiyetle tüketmemizi sağlayan derin dondurucular arızalandığında herkesi bir telaş sarar. Öncelikle şunu söyleyelim: Arçelik derin dondurucu arıza kodlarıyla karşılaştıysanız hemen endişelenmenize gerek yok çünkü cihaz besinleri 48 saate kadar sıfır derecede saklayabilir.

24 saate kadar da bozulmalarını engeller. Tabii ki bu avantaj, Arçelik derin dondurucu arızalarını göz ardı etmeniz anlamına gelmiyor. Sadece Arçelik derin dondurucu arıza işaretlerinin tespit edilmesi ve onarımın yapılması için biraz zamanınız olduğunu gösteriyor…

Arçelik Derin Dondurucu Arızaları – Ne Zaman Arçelik Servisine Başvurmalısınız?

Arçelik derin dondurucu hata kodları, tüm modellerde benzerlik gösterir. O yüzden derin dondurucu modeliniz ne olursa olsun, aşağıdaki listeden Arçelik derin dondurucu arıza işaretlerini tespit edebilirsiniz. 

Arçelik Derin Dondurucu Arıza Kodları – Derin Dondurucuda Kırmızı Işık Yanıyor

Kırmızı ışık veya kırmızı ünlem, en sık rastlanan derin dondurucu arızalarından biridir. Yeni yiyecek yüklediyseniz, uzun süre elektrik kesilmiş ya da kapı açık kalmışsa kırmızı ünlem işareti (yüksek sıcaklık uyarısı) yanmaya başlar. Derin dondurucuda kırmızı ışık uyarısı, ciddi bir sorunun sinyali olabilir. Bu yüzden aşağıdaki adımları takip ettikten sonra arıza çözülmezse mutlaka Arçelik servislerine haber verin. 

  • Ekranlı modellerde: Öncelikle ekranın sağındaki çizgi simgeli tuşa 1 saniye basarak uyarıyı kaldırın.

Ekranın altındaki düğmelerden kar simgesine basarak ürünü "Hızlı Dondurma" konumuna alın. Hızlı dondurmayı iptal etmek için tekrar aynı tuşa basmanız yeterlidir.

  • Termostat düğmeli modellerde: Yeni yiyecek yüklediyseniz ve yarısı kadar dolacaksa 24, tamamını dolduracaksanız 48 saat düğmeyi kar simgesine çevirip "Hızlı Dondurma" moduna alarak bekleyin.

Arçelik Derin Dondurucu Arıza Kodları – Derin Dondurucu Soğutmuyor

En yaygın görülen Arçelik derin dondurucu hata kodlarından biri de derin dondurucunu soğutmamasıdır. Öncelikle kapının tam kapandığından emin olun. Kapı açık kalmış ve lastikler birbirine yapışmıyor olabilir. Bu durumda sıcak hava içeri girer ve soğutma azalır. Ardından Arçelik derin dondurucu arızalarını giderebilmek için soğutma derecelerini kontrol edin. Düzenli olarak kullandığınız ürününüzün ısısını -18 derece olan ekonomik konuma ayarlayabilirsiniz. Eğer ürününüzün bulunduğu ortam sıcaklığı 30 dereceyi aşıyorsa -20, -22 ya da -24 konumunda çalıştırmanız gerekir. Arçelik Derin Dondurucu Arıza Kodları –

Eğer derin dondurucu soğutmaması hala devam ediyorsa kapak contası genleşmiş demektir. Parça değişimi için Arçelik derin dondurucu servisine ulaşın. 

Arçelik Derin Dondurucu Arıza Kodları – Derin Dondurucu Terleme Yapıyor

Asla ihmal edilmemesi gereken Arçelik derin dondurucu arızalarından biri de terleme sorunudur. Derin dondurucunuz soba veya kalorifer gibi bir ısıtıcıya yakınsa, ortam gereğinden fazla sıcaksa dış yüzeyde terleme olur. Bu durumda hemen derin dondurucunun konumunu değiştirin.

Eğer sorun sıcaklıktan kaynaklı değilse Arçelik derin dondurucu hata kodlarına neden olan, haznede biriken fazla sudur. Su tahliye tapası, derin dondurucunuzda fazla suyun biriktiği bölümdür. Makinenizi kısa süre önce fişten çektiyseniz, oluşan karlanma ve buzlanma eriyerek bu bölümde birikir. Su tahliye tapası gevşemişse alt kısımdan su akıtabilir. Bu durumda size en yakın Arçelik servisine ulaşmanız gerekir. 

Arçelik Derin Dondurucu Arıza Kodları – Derin Dondurucu Sesli Çalışıyor

Arçelik derin dondurucu servisine en sık ulaşan arızalardan biri de sesli çalışma sorunudur. Eğer derin dondurucu sesli çalışıyorsa zemin veya cihaz ayaklarında bir dengesizlik olabilir. Cihazın ayaklarını eşit konuma getirin ve tekrardan gelen sesi kontrol edin. 

  • Duyduğunuz su püskürme ya da dökülme sesiyse ürünün içindeki gaz hareket ediyordur ve normaldir.

  • Duyduğunuz pervane ya da rüzgar sesiyse fan ile dondurma yapan modellerde bu tarz seslerin duyulması normaldir.

  • Duyduğunuz sürekli çalışan motor sesiyse; yeni yiyecek yüklediğinizde yeterli derecede dondurana kadar motor çalışmaya devam eder. Çalışma süresi yükleme yaptığınız yiyeceğe göre 24 ile 48 saat arasında değişir. Yeterli soğukluğua ulaşırken çalışması gerektiği için normaldir.

Arçelik Derin Dondurucu Arıza Kodları – Derin Dondurucuda Sarı Işık

Arçelik derin dondurucuda sarı ışık yandığında otomatik ısı ayarı (termostat) devreden çıkmış olur, kompresörü sürekli olarak çalışır. Hızlı dondurma modundan çıkış yaparak bu Arçelik derin dondurucu hata kodunu kaldırabilirsiniz. Sarı, kırmızı veya turuncu renkli Arçelik derin dondurucu arıza işaretleri ile karşılaştığınızda size en yakın Arçelik servisine ulaşabilirsiniz. 

Arçelik Derin Dondurucu Arıza Kodları – Derin Dondurucunun Kapısı Kapanmıyor

Arçelik derin dondurucu arıza kodlarından bir diğeri de açık kalan kapılardır. Yiyeceklerin çözülüp bozulmasına neden olan bu arızanın çözümü için sıcak su ile ıslattığınız bir bez ile lastikleri silip, 2 saat kapağı açmayın. Arçelik derin dondurucu arızaları çözülmezse kapak contası değişimi için Arçelik servislerinden destek alın. 

Arçelik Derin Dondurucu Arıza Kodları – Derin Dondurucu Karlanma Yapıyor

Arçelik derin dondurucu arıza işaretlerinden biri olan karlanma sorunu için öncelikle fazlaca yüklemiş olduğunuz gıdaları çıkarıp cihazı tekrar çalıştırabilirsiniz. Bunun dışında ise buzlanmayı eritmek ve karlanma sorununun çözmek için yılda 1 kez derin dondurucu bakımı yaptırabilirsiniz. 

Arçelik Derin Dondurucu Servisine Başvururken Dikkatli Olun!

İnternette hem bireysel olarak derin dondurucu tamiri yapan kişiler hem de uzman olmayan servisler karşınıza çıkabilir. Eğer Arçelik derin dondurucu arıza kodlarının silinmesini ve sorununuzun çözülmesini istiyorsanız mutlaka gerçek Arçelik servislerine başvurun. 

Aksi halde derin dondurucu onarımı için ödediğiniz paranın karşılığını alamaz, iş bitiminde karşınızda muhatap bulamaz ve kalıcı çözümlere kavuştuğunuzdan emin olamazsınız. Profesyonel Arçelik servisine başvurduğunuzda ise derin dondurucu hata kodları konusunda bilgilendirilirsiniz. Ardından derin dondurucu arızalarınız onarılır ve siz de gönül rahatlığıyla besinlerinizi saklamaya devam edersiniz. 

Arçelik derin dondurucu arıza kodlarını ve Arçelik derin dondurucu arızalarını bildirin, alanında uzman ekiplerimiz en kısa süre içerisinde adresinizde olsun.

[widget-136]

Yorum Yap

Servis Çağır
Servis Çağır 444 01 36